سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونگی ساخت رمزعبور تصویری درویندوز8

ارسال  شده توسط  سلیمان پورقاز در 91/3/27 7:56 صبح

یکی از قابلیت‌های جدید و بسیار جالبی که مایکروسافت در «ویندوز 8» رونمایی کرده است، ورود به محیط ویندوز و حساب کاربری خود با استفاده از یک رمز عبور تصویری است. وی تصریح کرد: کاربر برای دستیابی به محیط ویندوز و حساب کاربری با استفاده از یک رمز عبور تصویری، می‌تواند مانند صفحه برخی از گوشی‌های تلفن همراه، به دلخواه خود یک تصویر انتخاب کند و سپس با استفاده از ماوس و یا انگشت در مانیتورهای تاچ، نقاط یا خطوط فرضی راست و یا دایره‌واری را برروی تصویر رسم کند و در پی آن با ذخیره این رمز عبور تصویری، از این پس به هنگام ورود به حساب کاربری، تصویری که انتخاب کرده بود، نمایش داده می‌شود و شخص باید خطوط فرضی که قبلاً رسم کرده بود را مجدد رسم کند تا بتواند وارد محیط ویندوز شود. کاظمی به نحوه ساخت رمز عبور تصویری در ویندوز 8 اشاره کرد و افزود: برای این کار کاربر باید از صفحه اصلی نمایه Metro برروی Control Panel کلیک کند و در محیط Control Panel به قسمت Users رفته و برروی Create a Picture Password کلیک کند و در ادامه رمز عبوری که برای حساب کاربری خود تعیین کرده را تایپ کند و اطمینان پیدا کند کاربر حتماً برای حساب کاربری خود قبلاً رمز عبوری تعیین کرده باشد، چراکه در غیر این صورت امکان ساخت رمز عبور تصویری وجود ندارد و در صفحه بعد برروی Choose picture کلیک کند و تصویری را به دلخواه خود انتخاب کند و برروی دکمه Open کلیک و سپس برروی Use this picture کلیک کند.

این کارشناس نرم‌افزار خاطرنشان کرد: با انجام مراحل گفته شده اکنون کاربر می‌تواند در سه مرحله، خط یا نقطه فرضی مورد نظر خود را برروی قسمتی از عکس که مدنظر وی است رسم کند و با هر بار رسم خط یا نقطه به طور خودکار وارد مرحله بعد می‌شود و این کار را در نهایت باید یک‌بار دیگر برای تأیید این رمز عبور تصویری انجام دهد و در پایان بر روی دکمه OK کلیک کند و حالا اگر قصد ورود مجدد به حساب کاربری خود را داشته باشد باید که این رمز عبور تصویری را وارد کند.


خودرویی برای سال 2014

ارسال  شده توسط  سلیمان پورقاز در 91/3/24 5:51 صبح

باشگاه خبرنگاران: شرکت اتومبیل سازی آلمانی " BMW " اخیرا طرح مفهومی یکی از مدل های جدید خود را ارائه کرده است. " BMW i8 Concept Spyder " این مدل جدید است که با توجه به نمای ظاهری بدون سقف عرضه شده است. طراحی آیرودینامیک ، استفاده از مواد کامپوزیتی و کربنی برای کاهش وزن و همچنین موتور الکترونیکی از جمله خصایص این مدل جدید است.

 

تفاوت های اصلی بین مدل " i8 coupe " و " i8 Spyder " در حذف سقف در مدل " Spyder " ، کاهش طول در این مدل نسبت به " i8 coup " و همچنین استفاده بهتر از طراحی آیرودینامیک در مدل " Spyder " است. یک موتور الکترونیکی به قدرت 129 اسب بخار به همراه یک موتور توربوشارژ به قدرت 220 اسب بخار نیرو می گیرد که در نهایت نیروی در حدود 349 اسب بخار را برای این خودرو فراهم خواهد کرد.

در 30 کیلومتر اول این خودرو تنها با استفاده از موتور الکترونیکی حرکت کرده و پس از آن موتور بنزینی اتومبیل فعال می شود. باطری های لیتیومی این خودرو با استفاده از جریان 240 ولت به زمانی در حدود 2 ساعت برای شارژ کامل نیاز دارند.

شرکت " BMW " اعلام کرده است که این خودرو شتاب 0 تا 100 خود را در 5 ثانیه یا کمتر بدست می آورد. این مدل به احتمال زیاد در سال 2014 به بازار عرضه می شود.


معرفی سریعترین خودروهای جهان +تصاویر

ارسال  شده توسط  سلیمان پورقاز در 91/3/24 5:48 صبح

سریعترین خودروهای جهان معرفی شدند.

به گزارش روزگار نو، از میان تمام خودروهای جهان 12 خودرویی که بیشترین سرعت را دارند معرفی شدند.

 

Bugatti Veyron Super Sport با 1200 اسب بخار قدرت و 430 کیلو.متر در ساعت و شتاب 205 ثانیه تا صد کیلومتر

Koenigsegg Agera R یا 1099 اسب بخار قدرت و 418 کیلومتر در ساعت و شتاب 3 ثانیه ای

SSC Ultimate Aero  با 1183 اسب بخار قدرت و 141 کیلومتر و شتاب 2.8 ثانیه

 Saleen S7  با 750 اسب بخار قدرت و 400 کیلومتر سرعت و شتاب 2.9 ثانیه ای

McLaren F1   با 627 اسب بخار قدرت و 386 کیلومتر بر ساعت و شتاب 3.3 ثانیه ای

Gumpert Apollo  با 650 اسب بخار قدرت و با 362 کیلومتر بر ساعت و شتاب 3.1 ثانیه ای

Koenigsegg CCX  با 359 اسب بخار قدرت و سرعت 395 کیلومتر بر ساعت و شتاب 3.2 ثانیه ای

 

Noble M600  با قدرت 650 اسب بخار و سرعت 360 کیلومتر بر ساعت و 3.8 ثانیه شتاب اولیه

 Aston Martin One-77  با 750 اسب بخار قدرت و 354 کیلومتر بر ساعت سرعت و شتاب 3.4 ثانیه

Ascari A10  با 625 اسب بخار قدرت و 309 کیلومتر یر ساعت سرعت و 2.9 شتاب ثانیه ای

Lamborghini Aventador  با 700 اسب بخار قدرت و 349 کیلومتر بر ساعت سرعت و شتاب 3 ثانیه ای

Pagani Zonda Cinque Roadster  با 678 اسب بخار قدرت و 348 کیلومتر بر ساعت سرعت حداکثر و شتاب 3.5 ثانیه ای


ارزانترین خودروهای دنیا را بشناسید! +تصاویر

ارسال  شده توسط  سلیمان پورقاز در 91/3/24 5:44 صبح

1. Smart ForTwo 1.0 Pulse
قیمت: £ 10.700

 

مزایا: در حال حاضر ارزانترین خودرو جهان، سهولت در پارک ماشین به دلیل جثه کوچک آن  و در نهایت پرداخت مالیات ناچیز برای آن
منفی: هنگام رانندگی احساس می کنید بر یک اسکیت رولز سوار شده اید، گیربکس توماتیک آن به کندی عمل میکند.

2. Fiat 500C 1.2 Pop
قیمت: £ 12.960

مزایا: ماشینی سبک و راحت برای سفرهای درون شهری، قابلیت اطمینان سبتا بالا، دارای 4 صندلی نیمه راحت
منفی: دارای یک سانروف بسیار بزرگ که بعضا یجاد مشکل می کتد.

3. MG TF 1.8 135
قیمت: £ 14.213

مزایا: از خانواده MG ها و دارای یمنی قابل قبول،یک خودروی اسپرت و جمع و جور
منفی: ظاهر آن کمی قدیمی به نظر می رسد، مالیات آن در سال اول کمی سنگین ولی در سالهای بعد بسیار معمولی


4. Mini One 1.6
قیمت: £ 15،8770

مزایا: شیک و مطلوب و خوب ساخته شده،  دارای سقف تاشو برای مواقع ضروری
منفی: سواری ناراحت، صندلی عقب کوچک، امنیت پایین

5. Peugeot 207CC 1.6 VTi Sport
قیمت: £ 16.645

مزایا: مناسب برای تمام فصول،امنیت نسبتا بالای بدنه
منفی: با حضور 208 در بازار جهانی کمی قدیمی به نظر می رسد.

6. Caterham Seven Classic
قیمت: £ 16.650

مزایا: سواری بسیار خوب،سرعت عمل بالا
منفی: قدرت کم و دارای سقف باز دائمی

7. Abarth 500C 1.4 T-Jet
قیمت: £ 16.861

مزایا: در مقایسه با فیات 500c قابلیت موتور بسیار بالاتر و دارای توربو شارژ، جثه بزرگتر،
منفی: سواری بسیار سفت و ناراحت

8. Mazda MX-5 1.8 SE
قیمت: £ 17.995

 مزایا: بیشتر به خودروهای مخصوص ورزش شباهت دارد، سواری راحت و لذت رانندگی را به ارمغان داشتن
منفی: تقریبا بی عیب

9. Westfield Sport 1.6 135
قیمت: £ 17.999

مزایا: مانند کاترهام هفت،مناسب برای سفرهای درون شهری
منفی: از بزرگترین معایب آن نداشتن سقفی برای مواقع ضروری ست و کمی ضعیف در قدرت

10. Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI 105 S
قیمت: £ 20.740

 


25 خبر مهم درباره سربازی

ارسال  شده توسط  سلیمان پورقاز در 91/3/24 5:34 صبح

سردار سید حمید صدرالسادات درباره سربازان فراری و مشمولان غایب گفت: بر اساس قانون آن دسته از مشمولانی که بیش از یک سال غیبت داشته باشند علاوه بر اینکه 6 ‌ماه اضافه خدمت به آنان تعلق می‌گیرد سرباز فراری محسوب شده و مطابق قانون به دادگاه اعزام و محاکمه می‌شوند.

مهمترین اظهارات رئیس سازمان وظیفه ناجا  در زیر آمده است:

1

  • آن دسته از مشمولان غایب و فراری که تا 3 خرداد سال‌جاری وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند، دستگیر نشده و به سیستم قضایی معرفی نمی‌شوند.

2

  • افزایش حقوق سربازان نیازمند تامین اعتبار از سوی دولت است.

3

  • مشمولان متاهل در صورتی که وضعیت خدمتی خود را در موعد مقرر مشخص کنند، اضافه خدمت آنان بخشیده خواهد شد.

4

  • در قانون جدید پیش‌بینی شده که میانگین حقوق سربازان افزایش یابد که این موضوع نیازمند تامین اعتبار از سوی دولت است که البته پیگیری‌های آن نیز بر عهده جای دیگری است.

 

  • در قانون جدید مزایا و افزایش حقوق خوبی برای سربازان پیش‌بینی شده است. این امر در صورتی که اعتباراتش از سوی دولت تامین شود، میسر خواهد شد.

6

  • خرید و فروش سربازی وجود ندارد و هر صحبتی که در این زمینه مطرح شود، شایعه و کذب است. در آینده نیز امکان خرید و فروش خدمت سربازی وجود نخواهد داشت.

7

  • تلاش بر این است که سربازان در استان یا استان همجوار محل سکونت خود به کار گرفته شوند. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که همه استان‌ها ظرفیت تامین نیروی مورد نیاز خود را ندارند.

8

  • در حوزه مرزبانی به نیروهای زیادی احتیاج داریم که همه این افراد را نمی‌توان از استان‌های مرزی تامین کرد.البته تلاشمان این است که نیروهای مرزبانی را از استان‌های مرزی یا استان‌های حاشیه مرزی تامین کنیم.

9

  • در قانون قدیم به این صورت بود که مشمولان در صورتی که از طریق آزمون ورودی در دانشگاه‌ پذیرفته شوند معافیت تحصیلی می‌گیرند. اما در قانون جدید دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور، علمی کاربردی و سایر دانشگاه‌هایی که پذیرش در آنها بدون کنکور است، می‌توانند در دانشگاه ثبت‌نام و معافیت تحصیلی بگیرند.

10

  • در قانون جدید مهلت تعیین تکلیف فارغ‌التحصیلان از 6 ماه به یک سال افزایش پیدا کرده است. مشمولانی که دیپلم گرفته‌اند یک سال فرصت دارند تا وضعیت سربازی خود را مشخص کنند.

11

  • امکان انصراف از تحصیل برای یک بار نیز به دانشجویان ذکوری که به سربازی اعزام نشده‌اند، فراهم شد.

12

  • اجرای طرح تعویض کارت‌های معافیت کاغذی با کارت هوشمند؛ از دی‌ماه که این طرح آغاز شده تاکنون بیش از 520 هزار نفر برای تعویض کارت‌های معافیت کاغذی خود با کارت هوشمند به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کرده‌اند.

13

  • از شهروندان می‌خواهم هرچه سریعتر نسبت به تعویض کارت‌های خود اقدام و زمان آن را به روزهای آخر موکول نکنند چرا که احتمال تمدید مجدد این طرح وجود ندارد و مهلت فعلی تا ابتدای تیرماه است.

14

  • اجرای طرح تعویض کارت‌های پایان خدمت نیز از اواسط تیرماه در دفاتر پلیس + 10 آغاز خواهد شد اما زمان‌بندی دقیق آن در آینده از سوی سازمان وظیفه عمومی اعلام می‌شود.

15

  • انهدام 10 باند جعل و جازنی کارت‌های پایان خدمت و معافیت در سال گذشته؛ در همین راستا 111 نفر نیز دستگیر شدند.

16

  • البته در بعضی از این موارد این افراد اقدام به جعل کارت نکرده بودند بلکه اقدامات مجرمانه آنان مربوط به فرایندی بود که در مسیر ثبت درخواست معافیت اعمال می‌شد. به عنوان مثال این افراد در موضوعاتی نظیر معافیت‌های پزشکی یا جازنی کارت‌های پایان خدمت اقدام به جعل می‌کردند.

17

  • ثبت درخواست تعویض کارت‌های معافیت یا پایان خدمت کاغذی با هوشمند برای افراد خارج از کشور؛ این افراد می‌توانند به سفارت جمهوری اسلامی در کشورهایشان مراجعه یا به افرادی وکالت بدهند تا کارهای آنان را داخل کشور پیگیری کنند.

18

  • استقبال شهروندان از بخشودگی‌های اضافه خدمت را بسیار عالی؛ خودمان نیز پیش‌بینی نمی‌کردیم که چنین استقبالی از طرح بخشودگی‌های اضافه خدمت که مهلت آن تا سوم خرداد سال جاری است به عمل آید چرا که پیش‌بینی‌های ما بر این بود که در ماه‌های اولیه امسال با توجه به قانون جدید وظیفه عمومی با کاهش نیرو مواجه شویم.

19

  • سربازان متناسب با مدرک تحصیلی و نیازی که وجود دارد درجه‌بندی می‌شوند.

20

  • از میان افرادی که به خدمت اعزام می‌شوند بین 24 تا 25 درصد آنان دارای مدرک فوق دیپلم به بالا هستند.

21

  • از سال 88 کارت‌های معافیت و پایان خدمت به طور متمرکز تنها از سازمان وظیفه عمومی ناجا صادر می‌شوند. کارت‌های معافیت از سال 89 و کارت‌های پایان خدمت از ابتدای سال 90 به صورت الکترونیک صادر می‌شود. جنس این کارت‌ها نیز به گونه‌ای است که از لحاظ ایمنی و حفاظتی بهتر است.

22

  • کاهش زمان رسیدگی به انواع معافیت‌ها نظیر معافیت‌های کفالت، معافیت مددجویان،‌ معافیت پزشکی؛ البته در بخش عمده‌ای از این رسیدگی‌ها باید از اداراتی نظیر ثبت استعلام می‌کردیم همین امر به دلیل نبود امکانات بین سه تا چهار ماه طول می‌کشید. اما خوشبختانه تصمیم بر آن شده تا در آینده‌ای نزدیک میان سازمان وظیفه عمومی ناجا و ادارات ثبت احوال نیز ارتباط مکانیزه برقرار شود.

23

  • در قانون جدید نه تنها هیچ نوع معافیتی به جز معافیت سه‌برادری حذف نشده بلکه حتی به دایره معافیت‌ها نیز مواردی اضافه شده است.

24

  • کسر خدمت‌ها هیچ‌گاه به عنوان یک قانون تصویب نشده بود، بلکه در زمان‌های مختلف به عنوان یکسری امتیاز محسوب می‌شد که از سوی ستاد کل به سربازان تعلق می‌گرفت اما در حال حاضر هیچ‌گونه کسر خدمتی به جز احتساب دوران خدمت بسیجیان به عنوان خدمت سربازی و کسر آن از دوران 21 ماهه سربازی به عنوان کسر خدمت وجود ندارد.

25

  • در حوزه مددجویان نیز معافیت‌های بهتر و گسترده‌تری اعمال شده است.

   1   2      >